Calorieverbruik berekenen per dag

De herziene harris en Benedict formule is voor vrouwen als volgt: 447,593 (9,247 x gewicht) (3,098 x lengte) (4,33 X leeftijd). Wil je je dagelijkse energie behoefte berekenen dan kan je van deze bovenstaande formules gebruik maken. Je gewicht dien je in kilogrammen in te vullen, je lengte in centimeters en je leeftijd in jaren. Om het je makkelijker te maken kan je ook gebruik maken van online rekenmodules, zoals een. Caloriebehoefte berekenen met Harris-Benedict, vul jouw gewicht, lengte, leeftijd en activiteitsniveau (zie alinea hieronder) in, in deze calculator. Je bmr en onderhoud worden dan getoond op basis van geslacht. In plaats van een komma, anders werkt de calculator niet.

De meest gebruikte calorie-berekeningen zijn. Harris-Benedict formule huis en de katch-McArdle formule. Hieronder leggen we je beide methoden uit. De harris en Benedict formule, om uit te kunnen rekenen wat je dagelijkse energiebehoefte is kan je gebruik maken van de harris en Benedict formule. Voor mannen is deze formule als volgt: 66,473 (13,7516 x gewicht) (5,0033 x lengte) (6,755 x leeftijd). Voor vrouwen is deze formule als volgt: 655,0955 (9,5634 x gewicht) (1,8496 X lengte) (4,6756 X leeftijd). De formule van Harris en Benedict heeft zijn oorsprong in 1919, er is toen een vrij kleine groep proefpersonen gebruikt om tot deze formule voor het berekenen van je caloriebehoefte te komen. De hedendaagse harris-Benedict berekening, in 1984 deden roza en Shizgal onderzoek onder een grotere groep proefpersonen. Zij kwamen met een aanpassing op de originele harris en Benedict formule. De harris en Benedict formule met de aanpassingen van roza en Shizgal is nauwkeuriger dan de originele formule, deze aangepaste formule wordt tegenwoordig eigenlijk altijd gebruikt om de energiebehoefte te berekenen. De herziene harris en Benedict formule is voor mannen als volgt: 88,362 (13,397 x gewicht) (4,799 x lengte) (5,677 X leeftijd).

De hoeveelheid energie welke je daadwerkelijk nodig hebt is echter voor iedereen anders. De hoeveelheid energie welke je nodig hebt hangt af van je geslacht, je leeftijd, je gewicht, je lengte en hoeveel je beweegt. Ieder lichaam is anders, dus ieders totale energiebehoefte verschilt ook. Ga jij je caloriebehoefte berekenen? Dan zal je zien dat dit sterk kan afwijken van de genoemde gemiddelden. Zo eten renners tijdens de tour de France wel.000 kcal per dag, een veelvoud van wat de gemiddelde man per dag eet. En dan wegen ze na het uitrijden van de tour de France meestal nog minder dan bij aanvang van de tour. Je caloriebehoefte berekenen, om je calorie-behoefte te berekenen zijn er een aantal formules die je kunt aanhouden.
calorieverbruik berekenen per dag

Crosstrainer, klopt dit wel?


legt je in dit artikel precies uit hoe jij kunt berekenen hoeveel energie je dagelijks nodig hebt maakt en geeft je 2 online caloriebehoefte calculators! Met calorieën geven we de hoeveelheid energie aan welke het lichaam nodig heeft of via de voeding binnen krijgt. We praten meestal over calorieën terwijl we daar eigenlijk kilocalorieën (kcal) mee bedoelen. Je lichaam heeft altijd calorieën nodig, of je nu sport of niet. Voor allerlei processen in je lichaam zoals het regelen van je hartslag, je ademhaling, je hersenen, je spijsvertering, het herstel van cellen en het op temperatuur blijven heeft je lichaam energie nodig. Deze energie heb je altijd nodig, daar bovenop komt nog de energie welke je nodig hebt om te bewegen. De energie welke je altijd nodig hebt wordt de ruststofwisseling. Basal Metabolic Rate (BMR) genoemd. Als je zwaar fysiek werk hebt of sport dan verbruik je meer energie.

Calorie calculator: bereken je bmi en hoeveel calorieen


De eerste dag van je laatste menstruatie. Stroomkosten berekenen : Energiekosten (kWh) (Cent per uur). Wattage (W) (Verbruik apparaat per uur). Uren per dag (Gemiddeld). Verbruik per maand (kWh). Berekening lichaamsgewicht x 22 (65 x 22 1430) Stap 2 Werkelijke calorieverbruik of energiebehoefte berekening 1430.3 1859. Ik vertel je hoe je kunt berekenen hoeveel calorieën je moet eten op een dag.

calorieverbruik berekenen per dag

Heb jij wel eens een meting laten doen op een sportschool? Dan krijg je een lijstje met jouw bmi, vetpercentage, vet-massa, vetvrije massa, weerstand en lichaamsvocht. Ook tijdens het afvallen afvallen moet je zorgen dat je minimaal zoveel calorieën per dag binnen krijgt. Een man zal gemiddeld zon 25per dag kilocalorieën verbranden per dag en een vrouw zal gemiddeld 2000. Een handige calculator om je calorieën verbruik te kunnen berekenen.

Locatie: home menu vet verbranden calorieverbruik. Probeer het ontbijt niet over te slaan. Per dag neem je best drie maaltijden. Eet minstens baking twee maal per week s middags vis. Drink minstens twee liter water per dag of dranken met weinig calorieën zoals koffie of thee. Met de ovulatie calculator kun je de verwachte datum van je vruchtbare periode en de eisprong / ovulatie berekenen en zo de kans op een zwangerschap verhogen als je op die dagen vrijt.

Hoeveel calorieën per dag mag ik eten?

To maaltijden the point bvba, parkstraat 41, 9700 Oudenaarde, be 0893.073.357.

calorieverbruik berekenen per dag

Bereken het nu online!

Indien je toch vlees eet, probeer meer vlees te eten afkomstig van pluimvee en minder van varkens en runderen. Proef eens vegetarische voeding. Frieten en kroketten nemen veel vet op in vrouwen de frituur. Eet niet te veel tussendoortjes en zeker geen snoep. Een goede keuze voor een tussendoortje is bijvoorbeeld yoghurt of fruit. Een mens is niet gemaakt om stil te zitten. Beweging is gezond en zal een goede invloed hebben op uw bmi. Er zijn genoeg sportclubs in het land.

Stroomkosten berekenen: Energiekosten (kWh) (Cent per uur wattage (W) (Verbruik apparaat per uur uren per dag (Gemiddeld) 1 min5 min15 min30 min1 uur2 uur3 uur4 uur5 uur6 uur7 uur8 uur9 uur10 uur11 uur12 uur13 uur14 uur15 uur16 uur17 uur18 uur19 uur20 uur21 uur22 uur23 uur24 uur. Dagen per maand (Gemiddeld) 1 dag2 dag3 dag4 dag5 dag6 dag7 dag8 dag9 dag10 dag11 dag12 dag13 dag14 dag15 dag16 dag17 dag18 dag19 dag20 dag21 dag22 dag23 dag24 dag25 dag26 dag27 dag28 dag29 dag30 dag /- (Berekenen verbruik per maand (kWh kosten per week kosten. Bmi berekening, deze gratis dienst laat u toe om uw bmi te berekenen. Lees de volgende tips voor een gezondere levensstijl. Probeer het ontbijt niet over te slaan. Per dag neem je best drie maaltijden. Eet minstens twee maal per week s eiwitrijk middags vis.

Bereken calorieverbruik : hoeveel calorieen verbrand je met

Wanneer je spiermassa wilt opbouwen of vet wilt verliezen draait alles om de totale energiebalans. Oftewel calorieën in versus calorieën uit. Eet je meer dan je lichaam verbruikt dan zal je aankomen, eet je minder dan je lichaam gedurende sporten de dag verbruikt dan zal je afvallen. Je totale caloriebehoefte is hierbij een belangrijk gegeven. Als jij bepaalde fitness doelen wilt behalen, dan is het belangrijk dat je zo nauwkeurig mogelijk weet hoeveel calorieën je nodig hebt. Aan de hand van dit gegeven kan je namelijk een voedingsschema samenstellen die perfect aansluit op jouw lichaam en het doel dat jij voor ogen hebt. Maar hoeveel calorieën heb je nodig? Je kunt je totale caloriebehoefte berekenen met een aantal formules, zoals de harris-Benedict formule en de katch-Mcardle berekening.

Calorieverbruik berekenen per dag
Rated 4/5 based on 866 reviews




Recensies voor het bericht calorieverbruik berekenen per dag

  1. Unetu hij schrijft:

    Sport en beweging is niet voldoende. Ook lees je wat je moet weten over calorieën verbranden en afvallen. Originele bmr calculator staat op Happyhealthy met toestemming geplaatst Vul je lengte, gewicht, leeftijd en geslacht in om je basale metabolisme te berekenen. Heel eenvoudig: het verschil tussen mannen en vrouwen is gelegen in het verschil in spiermassa.

  2. Ybusexub hij schrijft:

    De berekening is dus erg onnauwkeurig! Eet en drink je namelijk meer calorieën dan dat je verbrandt, dan zal afvallen onmogelijk worden. Als je voor jezelf je calorieën verbruik en calorieopname bijhoudt en gaat berekenen creëer je een perfecte balans tussen eten, bewegen en dus je energie huishouding. Dat noemt men ook wel sport toeslag.

  3. Eqaqyfy hij schrijft:

    Een goede richtlijn is om kwart minder calorieën te eten dan dat je verbrandt! De calculator hieronder gaat uit van 13 calorieën voor afvallen, 16 calorieën voor bmr en 20 calorieën voor aankomen. Vetverlies (lichaamsgewicht in kg /.45359237) calorieën. Het is met namelijk belangrijk om bij een verlaagde verbranding voldoende vet- en eiwitrijke voeding te eten.



Jouw feedback:

Uw e-mail zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

U kunt maximaal vier foto's van de formaten jpg, gif, png en maximaal 3 megabytes bijvoegen: